Warszawski oddział GDDKiA otrzymał osiem ofert na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9. Najtańsza opiewa na 185 mln zł brutto.
Z ośmiu złożonych ofert najtańsza okazała się ta złożona przez firmę Intercor na kwotę ok. 185 mln zł. Najddroższą przedstawiło konsorcjum PBDiM Mińsk Maz./PRD Zwoleń o wartości ok. 232 mln zł. Kolejnym krokiem będzie badanie ofert - informuje rzecznik GDDKiA Małgorzata Tarnowska.
Obwodnica Iłży w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów przebiegać będzie na zachód od istniejącej DK9. Obwodnica będzie drogą klasy GP o zmiennym przekroju poprzecznym (główna ruchu przyspieszonego) i mierzyć będzie długość nieco ponad 7 km.
Planuje się budowę 2 węzłów drogowych: na przecięciu z drogą wojewódzką nr 747 (węzeł „Iłża – Północ”) oraz włączeniu
w istniejący ślad drogi krajowej nr 9 (węzeł Iłża – Południe).
W ramach zadania planuje się także m. in. budowę sieci dróg dojazdowych, budowę obiektów inżynierskich, budowę oświetlenia drogowego, budowę systemu odwodnienia, budowę urządzeń oczyszczających wody opadowe i roztopowe, rozbudowę skrzyżowań jednopoziomowych, przebudowę infrastruktury kolidującej, czy budowę urządzeń ochrony środowiska.
Trasa będzie miała długość ok. 7,2 km. Jej przekrój będzie zmienny: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu lub jedna jezdnia z trzema pasami ruchu (2+1), bądź też jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu. Zaplanowano budowę węzłów Iłża Północ oraz Iłża Południe.
Przy wyborze wykonawców pod uwagę będą brane: cena (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancja (5 proc.).
Wszyscy oferenci zadeklarowali 34-miesięczny termin realizacji oraz 10-letnią gwarancję. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
Natomiast najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Spółka wyceniła prace na 184,97 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 146,85 mln zł brutto.
Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):
1. Energopol-Szczecin - 188,04 mln zł
2. Konsorcjum: IDS-Bud, Spec-Bruk - 193,11 mln zł
3. Polaqua - 197,26 mln zł
4. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Construccion - 198,11 mln zł
5. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, Kauno Tiltai, PEUiM z Białegostoku - 226,90 mln zł
6. Konsorcjum: PBDiM Erbedim, Budromost Starachowice, Budar Logistics - 227,77 mln zł
7. Konsorcjum: PBDiM z Mińska Mazowieckiego, PRD w Zwoleniu - 232,19 mln zł
Aktualny Program Budowy Dróg Krajowych ma perspektywę do 2025 r., więc sięga już do kolejnego okresu unijnego budżetu.
Optymistycznie w tym terminie rząd zapowiada też m.in. ukończenie trasy S19 (Via Carpatia), określanej „drogą życia” dla Polski Wschodniej.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to za kilka lat szkielet komunikacyjny Polski będzie o wiele bardziej kompletny.
Dokończone mają zostać m.in. łączące północ i południe kraju trasy ekspresowe S3 oraz S7, a także autostrada A1. Do tego dochodzą też odcinki S1, S5 czy S61 (Via Baltica).
Łącznie w ramach obowiązującego Programu GDDKiA zakłada wybudowanie blisko 3,3 tys. km dróg za 135 mld zł. Ponad 2,6 tys. km będą stanowić ekspresówki, a na autostrady przypadnie przeszło 250 km. Ponadto ma powstać 35 obwodnic o długości niemal 370 km.
Tel.: 509-139-815
Tel.: 505476156
Tel.: 723312399
Tel.: 783991912
E-mail.: 602817487
Tel.: 516927589
Tel.: 698680086
E-mail.: 601612271
0 użytkowników i 241 gości