Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit podpisał skierowanie do realizacji dla dwóch obwodnic: Morawicy i Woli Morawickiej (woj. świętokrzyskie) oraz Iłży (woj. mazowieckie).
Obwodnica Morawicy i Woli Morawickiej w ciągu DK 73 i będzie miała ponad 8 km. Jak podkreśliło MIB, przechodząca przez Morawicę i Wolę Morawicką DK73 obecnie znajduje się w złym stanie technicznym.
- Średniodobowe natężenie ruchu na odcinku od Kielc do Morawicy wynosi ponad 16 tys. pojazdów na dobę, a w samej Morawicy - ponad 19,5 tys. Jest to znacznie więcej niż krajowa średnia, wynosząca nieco ponad 11 tys. pojazdów na dobę - uzasadnił resort.
Dodał, że celem inwestycji jest aktywizacja gospodarcza terenów położonych w sąsiedztwie drogi i poprawa powiązań komunikacyjnych Kielc z układem dróg regionalnych i ponadregionalnych.
Szczególnie ma to dotyczyć przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku Kielce - Tarnów. Poprawie ulegną również warunki ekologiczne.
Jak wyjaśniło MIB, skierowanie zadania do realizacji oznacza, że minister właściwy ds. transportu zobowiązuje GDDKiA do rozpoczęcia procedury przetargowej na odcinek, który został skierowany do realizacji.
- W praktyce oznacza to, że MIB, po uzgodnieniu z Ministrem Rozwoju i Finansów, zabezpieczyło środki finansowe na jego realizację - wskazano.
- GDDKiA niezwłocznie po otrzymaniu informacji o skierowaniu zadania do realizacji ma je przygotować do rozpoczęcia procedury przetargowej - dodano.
W przypadku obwodnicy Iłży postępowanie przetargowe zostało skierowane do drugiego etapu, czyli zaproszenia zakwalifikowanych wykonawców do złożenia ofert cenowych.
Trasa w ciągu DK9 będzie miała 7,2 km długości. Jej przekrój będzie zmienny: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu lub jedna jezdnia z trzema pasami ruchu, tzw. 2+1 bądź też 1 jezdnia z 2 pasami ruchu. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zaplanowano budowę węzłów Iłża Północ oraz Iłża Południe. Wadium wynosi 1,5 mln zł. Przy wyborze wykonawców pod uwagę będą brane: cena (90 proc.), termin realizacji (5 proc.) oraz gwarancja (5 proc.).
GDDKiA wymaga realizacji w terminie od 34 do 37 miesięcy oraz udzielenia gwarancji na okres od 5 do 10 lat. Do czasu realizacji robót budowlanych nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
Do złożenia ofert zostaną zaproszeni wszyscy wykonawcy, który w listopadzie 2015 r. złożyli wnioski o dopuszczenie do przetargu. Wśród nich znajdują się:
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
2. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, Comsa, Kauno Tiltai, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów z Białegostoku (dwie ostatnie grupa Trakcja PRKiI)
3. Budimex
4. Mota-Engil Central Europe
5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras
6. Skanska
7. Energopol-Szczecin
8. Konsorcjum: IDS-Bud, Spec-Bruk
9. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart, Himmel i Papesch Opole
10. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Erbedim, Budromost Starachowice, Budar Logistic
11. Konsorcjum: Mirbud, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (grupa Mirbud)
12. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Trakt
13. Konsorcjum: Porr, Porr Bau
14. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe
15. Polaqua
16. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie, Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych
17. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Zwoleniu
18. Colas Polska.
Tel.: 509-139-815
Tel.: 505476156
Tel.: 723312399
Tel.: 783991912
E-mail.: 602817487
Tel.: 516927589
Tel.: 698680086
E-mail.: 601612271
0 użytkowników i 241 gości