Na moście prowadzącym z Solca nad Wisłą do Kamienia roboty się kończą. Przy drodze, którą będzie można wjechać na most od strony województwa mazowieckiego, właśnie się zaczęły.
W ostatnich tygodniach na moście prowadzone były prace wykończeniowe. Układano krawężniki, wykonywano dylatacje, zaizolowano także konstrukcje. Pomalowano już znaczną część mostu. Obecnie trwa montaż barier i balustrad. Rozpoczęło się także asfaltowanie. Prace potrwają do końca maja.
- W maju planowane są ostatnie prace związane z układaniem nawierzchni na moście. Po tych robotach z końcem miesiąca przeprowadzone zostaną próbne obciążenia konstrukcji. Wjedzie na nią 30 ciężarówek wypełnionych ziemią. Sprawdzimy, jak wówczas zachowuje się most. Przeprowadzony zostanie między innymi pomiar ugięć przęseł i przesuwów na łożyskach. A następnie dane zostaną porównane z założeniami projektowymi. Warto dodać, że dokładność takich badań liczona jest z dokładnością 0,01 mm - wyjaśnia dyrektor do spraw realizacji kontraktu z firmy Gotowski Paweł Pietraszak.
Później inwestor będzie mógł rozpocząć procedury związane z odbiorem i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu.
Solecki most ma 1026 metrów długości, składa się z 10 przęseł. Zostaną na nim wyznaczone dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra i dwa pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra. Będzie też ścieżka rowerowa (cztery metry szerokości) i chodnik. Koszt budowy to ponad 200 mln zł. Pierwotnie budowa obiektu miała się zakończyć w grudniu 2014 roku, ale termin został przesunięty na przełom maja i czerwca. Opóźnienie tłumaczono wysoką wodą na Wiśle.
Ale jak pisaliśmy, nawet jak most będzie już gotowy, to nie od razu ułatwi drogę z Solca nad Wisłą na Lubelszczyznę, bo budowa drogi dojazdowej od strony województwa mazowieckiego dopiero się rozpoczęła.
Przetarg na budowę drogi o długości 1600 metrów został rozstrzygnięty w minionym miesiącu. 17 kwietnia wykonawcy, którym jest firma Trakt z Kielc, przekazano plac budowy. Jak informuje Monika Burdon, rzeczniczka Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, wykonawca prace rozpoczął 20 kwietnia. Obecnie trwa usuwanie pozostałości po ściętych drzewach. - Tam na początku roku trzeba było usunąć około 500 drzew - mówi Monika Burdon.
Nowa droga ma zostać wybudowana w ciągu pół roku. Inwestycja obejmuje także budowę mostku na rzece Struga. W miejscu istniejącego skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 754 zaprojektowano rondo. - Ale nie trzeba będzie przekładać sieci, np. energetycznych, telekomunikacyjnych czy gazowych. A to, pamiętajmy, wymaga dodatkowych uzgodnień - tłumaczy Budon. Rzeczniczka sądzi więc, że jeśli chodzi o tę inwestycję, nie powinno być niespodzianek. Prace będą kosztowały 12,9 mln zł.
Jeśli chodzi o kolejny, ośmiokilometrowy, fragment drogi wojewódzkiej 747 w kierunku Lipska, to przetarg na jej wykonanie ma zostać ogłoszony w najbliższych tygodniach.
- Obecnie trwa przygotowanie specyfikacji przetargu - mówi rzeczniczka. Roboty na tym odcinku mają potrwać do końca 2016 roku. Jednocześnie mają się rozpocząć prace projektowe nad kolejnym odcinkiem drogi od Lipska do Iłży.
Tel.: 509-139-815
Tel.: 505476156
Tel.: 723312399
Tel.: 783991912
E-mail.: 602817487
Tel.: 516927589
Tel.: 698680086
E-mail.: 601612271
0 użytkowników i 241 gości